Phone Call Icon

Ring oss

+46 70 348 13 57
My Account Icon

Information

Välkommen till Bricks in Sweden
Vi säljer nästan bara begagnade delar, de få nya delar vi har kommer ifrån privatpersoner men är antingen oöppnat eller helt nytt.

Inget minimikrav på orderstorlek. Betalning ska ske inom 7 dagar. Detta kan utökas om vi har kommit överens om något annat innan. Alla byggsatser som säljs i butiken är kompletta och färgsorterade om inget annat nämns. Vid problem kontakta oss innan du lägger ett negativt omdöme, vi hjälper er gärna med problem.
MVH Zacharias Mattsson

If you do not speak Swedish, please use a translation tool to read the terms.
When placing a order you agree to these terms.

Fullständiga köpvillkor:

  1. Allmänna villkor
    Bricks in Sweden tillämpar Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig.
  2. Beställning
    En faktura skickas direkt efter beställningen är lagd, det finns vissa undantag. Det finns ingen gräns på hur mycket du måste köpa. Om du vill lägga en beställning med mer än 1000 unika delar kontakta oss innan så löser vi detta. Bricks in Sweden kan neka köp om kund bryter mot vårat eller bricklinks avtal. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. Om du ej kontaktar oss så kommer vi utföra en Non-Paying Buyer Alert!
  3. Priser
    Det finns ingen moms på föremål i butiken, och alla priser anges i svenska kronor. Bricks in Sweden erbjuder endast rabatter som initierats från vårt håll. Rabatt förfrågningar kommer därför att ignoreras, om produkten inte är märkt med “accepting offers”.
  4. Betalning
    Betalning sker efter instruktioner på fakturan och förväntas ske inom 7 dagar efter faktura är skickad.
    Sker inte betalning i tid utfärdas en Non-Paying Buyer Alert!

Kunden erbjuds för närvarande följande betalningsalternativ:
Banköverföring – Till Swedbank konto
Swish – Till företagsnummer

Paypal – Till vårt paypal konto via onsite checkout, endast “goods and services” Om du har betalat för mycket eller för lite på en beställning så kommer vi återbetala beloppet så måste betalningen göras igen. OBS! Vi kan ej göra återbetalningar via swish, endast paypal eller banköverföring.

  1. Lagersaldo
    Vi kan tyvärr inte garantera att lagersaldot stämmer till 100%. Vid de enstaka tillfällen då vi inte kan leverera alla de produkter som beställts så kommer vi kontakta dig för att lösa problemet på bästa sätt, antingen via återbetalning eller en kupong i butiken.
  2. Kvalitet
    Föremål som står som “New” är antingen oöppnade byggsatser, oanvända klistermärkesark eller andra oöppnade delar. Trots att bitarna är helt nya kan dom ha fått mindre repor vid tidigare paketering och transport. Föremål som är märkta med “Used” är använda, det kan förekomma mindre repor och smuts. Alla våra föremål är begagnade och går därför in under VMB och har därför ingen moms.
  3. Leveranstid
    Normal leveranstid inom Sverige är för närvarande 1-2 helgfria vardagar räknat från de första helgfria vardagen efter att vi postat din beställning. Utrikes varierar väldigt mycket. OBS! Vi postar endast 1-2 dagar per vecka(oftast måndag och fredag, men det kan variera), detta innebär att det kan ta upp till 6 dagar att posta din order.
  4. Leveransförsening
    Om leveransförsening av någon anledning uppstår och vi vet om att den har uppstått, kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Omfattande försening avser minst 30 dagar från det datum då ordern postas.

9.1 Frakten
Bricks in Sweden levererar för närvarande inom hela världen med Postnord eller DHL, länder vi postar till kan ändras vid behov. Beställningen skickas alltid till den adress som angivits av kunden i Bricklink. För fraktkostnaden se ” Shipping Policy” längre ned på sidan. Kunden betalar för tull och/eller importavgifter.

9.2 Hämta själv
Om du vill hämta din order så går det bra att göra så i våran butik i Söderköping

  1. Garanti
    Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du har problem med en beställning vänligen kontakta oss snarast. Det går alltid bra att maila info@bricksinsweden.se med frågor eller synpunkter.
  2. Öppet Köp /Ångerrätt
    Bricks in Sweden tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick. Bricks in Sweden förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas. Kunden står själv för returkostnader. Märk paketet med avsändare vid retur. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.
  3. Reklamation
    Bricks in Sweden tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter när du som kund först kontaktat Bricks in Sweden och sedan returnerat varan till oss och märkt paketet med avsändare och anledning för retur. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör då en reklamation till Postnord direkt och be dem skicka tillbaka paketet till Bricks in Sweden samt skriva anledningen till returen på paketet.
  4. Säkerhet
    Bricks in Sweden kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.
  5. Företagsinformation

Zacharias Mattsson
Org.nr. 001108-3474
Restad 2
614 94 Söderköping
info@bricksinsweden.se